Wat zijn Long Tail Keywords en hoe dragen ze bij tot je online vindbaarheid




Als de film Clueless ons iets zou leren, zou het zijn dat populariteit niet alles in het leven is. Dit geldt vooral als het gaat om uw zoekwoorden. Over het algemeen ziet u in SEO een best practice om populaire zoekwoorden te targeten, met meer zoekopdrachten. Een groter volume kan inderdaad meer vertoningen en meer bezoekers op uw site betekenen en hopelijk een aankoop doen, of een e-mail met vragen verzenden. Klopt, toch? Maar ... [pauze voor dramatisch effect] ... Denk je er wel eens over na welk soort verkeer je eigenlijk aantrekt als je een breed zoekwoord gebruikt? De bedoeling is, vaker wel dan niet, heel onduidelijk, waardoor zoekers terug naar de resultatenpagina stuiteren en doorgaan naar de volgende optie. Dat kan nadelig zijn voor je ranking. Om nog maar te zwijgen, de concurrentie om grote zoekwoorden is enorm en de resultatenpagina is vaak gevuld met gevestigde merknamen. Niet zo handig voor een bedrijf dat nieuw is in de game.

 

Dit is de reden waarom het een goede oproep kan zijn om te beginnen met het targeten en implementeren van wat we ‘long tail keywords’ noemen in uw SEO-strategie. Ze zijn niet alleen extreem competitief, ze stellen u ook in staat goud te verdienen in blogposts en contentideeën voor uw website. Deze zeer specifieke zoekwoordtermen en woordgroepen helpen u meer verkeer naar uw pagina's te genereren, en ook meer verkeer van hoge kwaliteit. Dit zal uiteindelijk de conversieratio van uw site een grote boost geven.

 

Laten we eens kijken wat precies long tail-zoekwoorden zijn, hoe u ze kunt vinden en waarom ze u kunnen helpen bij het vergroten van gericht websiteverkeer.



Wat zijn long tail-zoekwoorden?


We weten dat je je op dit moment waarschijnlijk een soort langstaartdier voorstelt. Maar we zijn nu op dezelfde pagina: lange zoekwoorden zijn in wezen zoekwoorden die langer en beschrijvend zijn. Alles van drie woorden kan worden beschouwd als een long tail-trefwoord. De titel ‘lange staart’ komt echter niet voort uit het feit dat de zin langer is. De onderstaande grafiek kan het concept helpen verklaren.



De grafiek geeft alle bestaande zoekwoorden weer. Zoals u kunt zien, is het aantal trefwoorden van één woord zeer beperkt en zeer concurrerend vanwege hun hoge zoekvolume. Als u naar de rechterkant van de grafiek kijkt (de oranje lijn die lijkt op de staart van een dinosaurus), vertegenwoordigen deze de meer beschrijvende zinnen. Het is bekend dat lange staartzoekwoorden goed zijn voor 70% van alle zoekopdrachten op internet. Dit betekent dat u een veel groter aantal zoekwoorden kunt identificeren die veel minder concurrerend zijn. Dus hoewel de kans dat uw pagina's worden bekeken lager is (vanwege het lagere aantal maandelijkse zoekopdrachten), is de kans dat een bezoeker converteert zeer groot vanwege de specifieke aard van de zoekopdracht.

 

Iemand die bijvoorbeeld een zin van één woord invoert, zoals 'pizza', krijgt waarschijnlijk een scala aan resultaten om uit te kiezen, variërend van de definitie en geschiedenis van pizza tot grote merken zoals Pizza Hut. Maar iemand die duidelijk zin heeft in wat late-night pizza's, die het trefwoord "veganistische pizzabezorging in NY na middernacht" invoert, weet precies wat hij of zij op dat moment wil. De resultaten die worden weergegeven, zijn dus eerder zeer specifiek en de zoeker zal waarschijnlijk eerder op dat resultaat klikken en een heerlijke kaasvrije taart bestellen.



6 redenen om u te concentreren op lange zoekwoorden


Lage concurrentie

De meeste mensen die zoekwoorden voor hun pagina's onderzoeken, proberen de grote (volume) vis te vangen, in het algemeen is dit de beste manier om meer vertoningen te krijgen uit zoekresultaten. Als u een gevestigd merk bent met een doorgewinterde domeinnaam, kan dit een optie voor u zijn. Maar als eigenaar van een klein bedrijf met een frisse nieuwe site, kan het iets moeilijker zijn om die uitdaging aan te gaan. In essentie lijkt SEO op een groot spel van ‘Shoots and Ladders’ waarin mensen constant tegen elkaar concurreren. Maar het spel verandert wanneer er veel minder spelers bij betrokken zijn. Omdat lange zoekwoorden een lager aantal maandelijkse zoekopdrachten hebben (soms kan dit zelfs 0 zijn), zijn ze veel eenvoudiger te rangschikken. Dit is precies waarom ze zo'n geweldige vondst zijn waar serieus gebruik van kan worden gemaakt. Game aan!


Betere conversie

Als MKB- of serviceprovider weet u dat elke conversie telt. Stel dat uw website 100 mensen per dag aantrekt uit de zoekresultaten door een breed zoekwoord in te typen. Van die 100 kopen er ongeveer drie mensen een product of sturen ze een e-mail voor onderzoek (afhankelijk van het doel van uw website). Uw conversatiepercentage wordt dan 3%. Scenario 2: door een heel specifieke zin in te typen, vinden ongeveer 20 mensen uw pagina. Van die 20 converteren drie mensen naar betalende klanten. Zo wordt uw conversieratio 15%. Dat heeft een enorme impact op uw bedrijf. Om nog maar te zwijgen over het feit dat hoe meer mensen de actie uitvoeren die uw site ook van plan is, hoe meer Google dit opmerkt en uw site een SEO-impuls geeft! Een andere reden waarom lange zoekwoorden zo waardevol zijn.


Betere klikfrequentie

Voordat mensen uw site daadwerkelijk bereiken, moeten ze deze eerst in de zoekresultaten vinden en klikken. CTR of klikfrequentie is een ander sterk signaal voor Google om te vertellen of uw site overeenkomt met de zoekopdracht van een gebruiker. Dankzij Rank Brain, een mechanisme waarmee Google het zoekgedrag beter kan begrijpen, heeft de manier waarop mensen omgaan met uw resultaat direct invloed op uw ranking. Als een zoeker op één resultaat klikt en na seconden weer op de resultatenpagina klikt, kan dit uw pagina letterlijk naar beneden duwen, waardoor er ruimte is voor uw concurrentie. Maar raad eens wat er gebeurt als het tegenovergestelde gebeurt? Jij hebt het. # SEOboost. Meer specifiek, als mensen begrijpen, dankzij uw metadata (uw SEO-titel en beschrijving), dat u een heel specifiek onderwerp aanpakt, zal de kans dat ze erop klikken natuurlijk toenemen. Door specifiekere en preciezere trefwoorden in uw inhoud en metagegevens te gebruiken, kunt u meer precieze intenties targeten en zo meer zoekers ertoe brengen op uw resultaat te klikken.


Meer persoonlijke zoekopdrachten

Tegenwoordig zijn mensen behoorlijk vertrouwd met zoekmachines en hoe ze werken. U weet bijvoorbeeld dat als u Google 'website' bent, u waarschijnlijk niet zult vinden wat u zoekt. Maar meer dan dat, mensen zijn gewend geraakt aan gepersonaliseerde online ervaringen: van uw door Netflix aanbevolen serie tot gepersonaliseerde e-mailmarketingstrategieën - mensen verwachten iets op maat te krijgen. En zoeken is niet anders. Een nieuwe stijgende trend is dat mensen zoekmachines behandelen als persoonlijke adviseurs en antwoorden zoeken die specifiek zijn afgestemd op hun behoeften. Dus in plaats van iemand die nu alleen anoniem naar informatie zoekt, is de toename van woorden als 'ik' en 'ik' in zoekopdrachten met meer dan 60% toegenomen.

 

Vragen in hetzelfde formaat zoals: "wat voor soort hond past bij mij" of "wat moet ik hebben voor de lunch" krijgen meer grip dan ooit. Samen met meer personalisatie komt een opmerkelijke toename van de lengte van zoekwoorden. Mensen op zoek willen antwoorden zo snel mogelijk, zonder al te veel moeite te doen om ze te krijgen. Door simpelweg hun zoekopdracht te verlengen, weten ze daarom dat ze het beste en meest relevante antwoord zullen vinden. Reden te meer om u op deze baby's te concentreren.


Het antwoord op gesproken zoekopdrachten

Met de toenemende opkomst van spraakgestuurde apparaten kwam er een belangrijke verandering in de manier waarop mensen op internet zoeken. Je hoeft niet langer woorden in te typen om antwoorden uit zoekresultaten te krijgen. Nee meneer. Met Gesproken zoekopdracht kunt u eenvoudig een vraag hardop stellen - tijdens het rijden, bakken of letterlijk te lui om uw telefoon op te nemen - en het antwoord hardop voorlezen. Omdat we vaker dan niet sneller spreken dan we typen, zijn gesproken zoekopdrachten vaak langer en nauwkeuriger. Zie je waar we hiermee naartoe gaan? Je zou het nu moeten doen. Door long tail-zoekwoorden in uw SEO-strategie te gebruiken, kunt u die trendy gesproken vragen beantwoorden.


Het antwoord op gesproken zoekopdrachten

Met de toenemende opkomst van spraakgestuurde apparaten kwam er een belangrijke verandering in de manier waarop mensen op internet zoeken. Je hoeft niet langer woorden in te typen om antwoorden uit zoekresultaten te krijgen. Nee meneer. Met Gesproken zoekopdracht kunt u eenvoudig een vraag hardop stellen - tijdens het rijden, bakken of letterlijk te lui om uw telefoon op te nemen - en het antwoord hardop voorlezen. Omdat we vaker dan niet sneller spreken dan we typen, zijn gesproken zoekopdrachten vaak langer en nauwkeuriger. Zie je waar we hiermee naartoe gaan? Je zou het nu moeten doen. Door long tail-zoekwoorden in uw SEO-strategie te gebruiken, kunt u die trendy gesproken vragen beantwoorden.


Eén is gelijk aan een overvloed

Een ander leuk kenmerk van long tail-trefwoorden (en de reden waarom ze rocken) is dat er veel variaties zijn op een zoekterm: "hoe long tail-trefwoorden te vinden", of "hoe vind ik long tail-trefwoorden", "kan ik lang zoeken tail keywords 'en de lijst gaat maar door. Google is in staat om de actuele relevantie inmiddels goed te begrijpen, dus in wezen door u te richten op slechts een van de onderwerpen die u automatisch op tal van anderen target. De som van die kleine volumes samen, kan in feite één groot volume voor uw onderwerp vormen. Dus misschien is populariteit alles? 🤷



6 Eenvoudige manieren om lange zoekwoorden te vinden


Nu we hebben begrepen waarom we long tail-zoekwoorden in ons leven nodig hebben, laten we eens kijken naar enkele manieren om die edelstenen te vinden:


Google 'zoekopdrachten gerelateerd aan'

Het is een feit: Google heeft alle antwoorden. Zelfs voor de niet zo voor de hand liggende vragen, zoals hoe u lange zoekwoorden kunt vinden. Hier is hoe u dit kunt doen: voer een trefwoord in van ongeveer twee tot drie woorden in Google en scrol omlaag naar de onderkant van de resultatenpagina waar u een gedeelte ziet met de naam ‘Zoekopdrachten gerelateerd aan’. Dit zijn zeer waarschijnlijk zoekopdrachten waar mensen naar zoeken, maar Google heeft geen geweldige inhoud om ze te tonen. Dat is precies waar je binnenkomt. Je kunt die zoekwoorden gebruiken die worden weergegeven en proberen een artikel, video of een ander stuk inhoud te ontwikkelen dat je maar kunt bedenken rondom het onderwerp.



Google autocomplete

Google slaat weer toe! Als u begint met het typen van een woord, geeft Google u automatisch enkele suggesties voor een lange staart op basis van uw zoekopdracht. En zonder het te beseffen, heb je zojuist de content jackpot gewonnen. Een overvloed aan suggesties voor zoekwoorden met lange staart binnen handbereik.



Google Search Console

Google Search Console is een gratis hulpmiddel van Google dat een soort commandocentrum is voor website-eigenaren. In de tool krijgt u toegang tot veel verschillende functies die u kunnen helpen uw website te optimaliseren. Wat we zoeken, vindt echter plaats in het gedeelte ‘Zoekverkeer’. Ga naar de ‘Search Analytics’ Daar kunt u zien met welke zoekwoorden u naar uw site klikt. In de lijst kun je misschien zelfs enkele long tail-opties zien die je kunt gebruiken. De toegevoegde bonus hier is dat Google al begrijpt dat uw website relevant is, maar dat u er (nog) niet de beste inhoud voor maakt.


Beantwoord het publiek

Dit is een handig hulpmiddel om te ontdekken wat mensen over een bepaald onderwerp vragen. Je springt gewoon in elk onderwerp dat je maar kunt bedenken, en de tool geeft je een enorme lijst met vragen en zinnen over het onderwerp. De lijst kan als inspiratie dienen om echt goede lange zoekwoorden te vinden waarnaar mensen daadwerkelijk zoeken.



Overal trefwoorden

Deze handige kleine Chrome-extensie zorgt ervoor dat zoekvolumes op zoekwoorden letterlijk overal verschijnen - net als Starbucks-coffeeshops aan een drukke straat in Manhattan. Meestal gebruikt om trefwoordvolumes te vinden die groter zijn - nu is het tijd om andersom te werken en trefwoorden te vinden die een kleiner volume hebben. Deze tool, gebruikt in combinatie met de andere hierboven genoemde, kan u helpen die waardevolle zoekwoorden met een lager volume te vinden.


Ubersuggest

Ubersuggest is een ander cool hulpprogramma voor zoekwoorden dat informatie van Google Keyword Planner verzamelt, evenals de ‘zoekopdrachten gerelateerd aan’ van Google. Ook hier kunt u bladeren door ideeën voor uw inspiratie die kunnen dienen als ideeën voor blogposts en meer inhoud, samen met hun zoekvolumes.



Hoe lange zoekwoorden te gebruiken


Dus je hebt een aantal lange staartwoorden gevonden waarop je je wilt richten. Super goed. Wat doe je ermee? Het idee hier is om inhoud voor uw website te maken die het antwoord op de vraag zal zijn. En dit antwoord kan verschillende vormen aannemen, die we hieronder zullen tonen. Voor al deze soorten pagina's die kunnen worden gemaakt, zijn er enkele belangrijke dingen om te onthouden om ervoor te zorgen dat de inhoud is geoptimaliseerd voor het trefwoord met de lange staart. Het is belangrijk om het zoekwoord op een paar strategische plaatsen te plaatsen, zoals:


  • SEO-titel: dit kan de hele SEO-titel in beslag nemen, aangezien u beperkt bent tot 60 tekens. Maar als u nog wat ruimte over heeft, kunt u bijvoeglijke naamwoorden toevoegen om het nog klikbaarder te maken. Bijvoorbeeld: 10 effectieve manieren om uw website gratis te promoten


  • SEO-beschrijving: zorg ervoor dat mensen precies weten waar uw pagina over gaat door uw long tail-trefwoord hier ook op te nemen.


  • URL: de essentie van het long tail-trefwoord moet in uw URL worden weergegeven.


  • In de tekst: uw long tail-sleutelwoord moet in de eerste alinea van uw tekst verschijnen en varianten daarvan moeten ten minste twee of drie keer in uw inhoud voorkomen.


Nu we die checklist hebben doorlopen, laten we eens kijken wat voor soort inhoud kan worden gemaakt met deze lange zoekwoorden die waarde toevoegen aan uw website.

 


Blog

Het starten van een blog is de meest natuurlijke manier om subtiel long tail-zoekwoorden in uw voordeel te gebruiken, en zal de thuisbasis worden van de meerderheid van die gedetailleerde termen en zinnen. Stel dat u een schoonheidssalon in Brooklyn bezit. Je blog kan een scala aan onderwerpen bevatten: van de beste producten om te gebruiken tot kapsel tutorials en meer. Begin met het noteren van alle brede onderwerpen die je maar kunt bedenken. Voor een schoonheidssalon kunnen dit zijn: kapsels, make-up tutorial, gezichtsreiniging, etc. Gebruik vervolgens de bovenstaande methoden om ideeën te vinden, zoals deze "hoe make-up tutorial te contouren". En boem, je hebt je artikelonderwerp! Nu is het tijd om je creatieve schrijfsappen te laten stromen. Maak je geen zorgen, we laten je hier niet hangen. Als je meer tips nodig hebt over het schrijven van een blogbericht of zelfs hoe je een blog kunt starten, hebben we je gedekt!


Veelgestelde vragen pagina's & productgidsen

Niet iedereen zal precies weten hoe uw product of dienst te gebruiken. En misschien zijn ze online op zoek naar dit cruciale advies. Google Search Console kan u deze handige informatie geven en alle vragen met betrekking tot uw product vinden. De kans is groot dat ze op uw startpagina landen. Als dit het geval is, krijgen ze mogelijk niet de meest diepgaande informatie over dat product of die dienst. Een geweldige manier om dit aan te pakken is dankzij een pagina met veelgestelde vragen of een productgids.


Stel dat u pilates-studio runt en speciale lessen aanbiedt voor ouderen of zwangere vrouwen. Het kan zijn dat mensen online vragen: "kan ik pilates doen na de leeftijd van 65?" Of "is pilates veilig als je zwanger bent?" Al deze vragen kunnen worden vertaald in een nette pagina met veelgestelde vragen over deze onderwerpen .

Of misschien verkoop je een bepaald product dat wordt geleverd met een installatieproces waar mensen online naar vragen. Door een speciale productgids te maken, krijgen gebruikers precies daar en precies de informatie die ze nodig hebben.


Speciale bestemmingspagina's

Terugkomend op ons pizzavoorbeeld, hebt u misschien ontdekt dat, door Google Search Console te controleren, veel mensen uw website bezoeken door te zoeken naar "veganistische pizzabezorging in NY na middernacht". U kunt deze vraag beantwoorden en misschien zelfs een speciale aanbieding maken voor mensen die 's avonds laat op zoek zijn naar wat koolhydraten, allemaal terwijl u zich richt op die lange staartzoekwoorden, bijvoorbeeld "50% korting als u na middernacht bestelt". Klinkt als een behoorlijk goede deal!



Bron: Wix

Herschreven door: Weblab Studio



Klaar om ook online te scoren en van je website een succes te maken? Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek


Contact

Office

House of ape

Grotehondstraat 44/2

2018 Antwerpen

Social

  • Weblab Studio Facebook
  • Weblab Studio Instagram
  • Weblab Studio LinkedIn

Nieuwsbrief

 © 2020 WEBLAB STUDIO